Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Niskie napięcia ładowania , nadtopiony kabel

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Niskie napięcia ładowania , nadtopiony kabel

    Zamieszczone przez Hubee
    No niestety, ale mam fix termin na koniec września. Combi DSG i Columbus wydłużają podobno czas oczekiwania.
    Mówią co chcą, opowiadają bzdury.
    Ja też zamówiłem Columbusa, DSG, Canton itp. Bryka miała być na połowę sierpnia, a przyjechała prawie dwa miesiące wcześniej.
    U mnie mówili, że tak długo muszę czekać, bo to benzyna.
    W efekcie było szybciej niż disel

    Gratuluje wyboru i życzę przyjemności z jazdy.

    Poza tym kamerka spełnia swoje zadanie w 100%. Jakość nie full HD, ale jest dobrze. Mimo, że linie nie ruchome pozwalają wyczuć odległość od przeszkody.
    Pozdrawiam

  • #2
    Niskie napięcia ładowania , nadtopiony kabel

    Hej,
    Dziś podczas dojazdu do pracy zapaliła się czerwona kontrolka akumulatora, chwilę pożniej ta od ASR'a. Po podłączeniu miernika do zacisków pokazywało napięcia ok 11, 5 V przy gazowaniu wartosć ta się nie zmieniła.
    Zauważyłem natomiast w skrzynce bezpieczników nad akumulatorem wytopiony plastki i kabel który grzał się dość mocno. Generalnie ta blaszka do której kabel był przykręcony była mocno skorodowana. (od czego to jest kabel ? od alternatora ?)
    Ten na przykładowym zdjęciu,

    został on zamontowany poprawnie do tej daleszej śruby i jak na razie kabel się nie grzeje i kontrolka akumulatora zgasła.
    Natomiast wartość prądu ładowania zmieniła się tylko o 1V , teraz wskazuje 12,5V przy gazowaniu ok 13V , co jak wyczytałem jest i tak za małą wartością.
    Gdzie może być problem ? czy wymiana regulatora napięcia rozwiązała by ten problem , czy w grę wchodzi raczej regeneracja alternatora ?

    Komentarz


    • #3
      peccatum, Ja bym zaczął od regulatora napięcia,tańsza opcja od wymiany alternatora a może być skuteczna.Alternator zostaw na końcu
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      Pozdrawiam ANIOL

      Komentarz


      • #4
        peccatum, Jeżeli chodzi o to połączenie (zmiana śruby zaciskowej) to należy szybko (po naprawieniu-oczyszczeniu styku) przełączyć się w sposób oryginalny ponieważ jest to zasilanie od alternatora i pomiędzy zaciskami śrubowymi jest bezpiecznik listkowy o nominale 150 A :!:


        Opis połączeń:

        Blok bezpieczników ma ramkę z tworzywa, która sprężystymi
        zaczepami jest nasadzona na akumulator. Blok jest
        osłonięty pokrywą. Do końcówki „plus" akumulatora jest
        on przykręcony śrubowym zaciskiem. Na przedniej stronie
        (w kierunku jazdy) znajduje się 8 gniazd bezpieczników (3
        gniazda dla bezpieczników nożowych i 5 gniazd mocowanych
        śrubami M6, które są przeznaczone dla i bezpieczników
        płaskich).
        Na rysunku 20.13 jest przedstawiony schemat połączeń
        tych bezpieczników. Bezpieczniki nożowe są umieszczone
        w gniazdach oznaczonych 1A, 2A i 3A a bezpieczniki płaskie
        w gniazdach od 1 do 5 i są mocowane nakrętkami.
        Bezpieczniki zabezpieczają następujące obwody:
        bezpiecznik 30 A w gnieździe 1 A - pompa układu ABS,
        bezpiecznik 30 A w gnieździe 2 A - zawór układu ABS,
        bezpiecznik 30 A w gnieździe 3 A - pierwszy wentylator
        chłodnicy,
        bezpiecznik 50 A w gnieździe 1 (tylko w silnikach wysokoprężnych),
        - świece żarowe dla podgrzewania cieczy
        chłodzącej,
        bezpiecznik 50 A w gnieździe 2 - elektroniczne urządzenie
        sterujące silnikiem i w silnikach benzynowych przekaźnik
        pompy paliwa,
        bezpiecznik 30 A (do września 1997 r.); bezpiecznik 40 A
        (od października 1997 r.) w gnieździe 3 - drugi wentylator
        chłodnicy,
        bezpiecznik 110 A w gnieździe 4 - doprowadzenie prądu do
        panelu bezpieczników (30)
        bezpiecznik 150 A (silniki benzynowe i wysokoprężne) lub
        110 A lub 175 A (silniki benzynowe) w gnieździe
        5 - alternator,
        Oznaczenie 6 - podłączenie do „plusa" akumulatora



        Trzeba sprawdzić połączenia-zaciski na alternatorze oraz jak pisze aniol regulator napięcia.
        Załączone pliki
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz


        • #5
          Dzięki za pomoc, bezpiecznik założę jak najszybciej.
          Jest jakiś prosty sposób na stwierdzenie jakie model regulatora jest mi potrzebny ? Bo jest tego trochę i ceny też bardzo rozbierzne :/
          Wyszukiwarka :: MOTOPLATFORMA.COM

          Komentarz


          • #6
            peccatum, Jaki masz silnik :?:
            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
            Pozdrawiam ANIOL

            Komentarz


            • #7
              racja , nie podałem najważniejszego , sory
              1.9TDI 110KM 2001r ASV

              Komentarz


              • #8
                peccatum, Taki jak mój 2004r.

                SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia
                http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                Pozdrawiam ANIOL

                Komentarz


                • #9
                  Trzeba jeszcze sprawdzić o jakim zakresie prądowym jest alternator 70, 90 czy 120 A :?: I dobrać właściwy regulator.
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz


                  • #10
                    endryu, Dobrze prawisz,ja mam ten sam silnik i mam alternator 120A.Kolega powinien mieć taki sam ale lepiej rozkodować naklejke w bagażniku lub książce serwisowej.
                    http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                    Pozdrawiam ANIOL

                    Komentarz


                    • #11
                      ok , jutro sprawdzę ten alternator dokładnie.
                      Niestety po "przepięciu się do tej drugiej śrubki omijając bezpiecznik, problem z grzejącym kablem się pojawia. Rzekł bym że bardzo gorący...

                      [ Dodano: Sob 26 Lip, 14 23:02 ]
                      Problem z grzejącym kablem rozwiązany. Uciąłem kawałek kabla od alternatora, ponieważ końcówka była zaśniedziała, poczyściłem wszystkie styki. Kabel się nie grzeje i prąd ładowania wzrósł z 12,5 na prawie 14 V

                      [ Dodano: Pią 08 Sie, 14 09:38 ]
                      Witam Ponownie,
                      Niestety obcięcie kabla i zarobienie go na nowo nie rozwiązało w pełni problemu.
                      Prąd ładowania wynosi ok 13,7V bez obciążenia i 13 V po włączeniu radia, świateł i klimy.
                      Sprawdziłem alternator i mam coś takiego 038903023l 90A .
                      Napisałem do kilku sklepów i dostałem informację że do niego potrzebny taki regulator napięcia Regulator napięcia Skoda Fabia I Octavia I do alternatorów BOSCH - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia Tylko tu jest napisane że stosowac do alternatorów 70A, a u mnie jest 90A. Sprzedawcy mają rację ?
                      Proszę ewentualnie o poprawnego linka do regulatora który mógłbym wsadzić do siebie.

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X